CRASH & BUILD

Lift DAIKANYAMAは最も芸術的で技術的に魅力を有する作品を世界中から厳選し、テーマ別に区分された空間を通じてご紹介させて頂いております。

リフトテラス:芸術家が作り出すテーブルウェアやホームデコ等、ライフスタイルに美学を提案する。
コンテンポラリー:
現代的で独自性の有るコレクション。
フローティングルーム(浮遊の間):
時間軸を越えて(超越)開発、実現された作品。過去と現在のシンクロニシティ。
クラッシュ&ビルド:
破壊と創造。進化は既成概念を壊した先にのみ存在する。

作り手の意図を尊重し、作品の特性を最大限に引き出す。人と作品のマッチングを2次元的、3次元的空間を通じて行う。
技術的な美意識、唯一無二の個性を有するクリエーションをその背景と共にご提案させて頂きます。

At Lift DAIKANYAMA, we have selected the most artistically and technically alluring pieces from across the world, and are proud to present them to you in carefully curated spaces for your perusal.

Lift Terrace:
A selection of artist-created tableware and home goods designed suffuse your lifestyle with a taste of the aesthetic.
Contemporary:
A cutting-edge, contemporary collection.
Floating Room:
Works developed and realized outside of the constraints of time. A fusion of past and present.
Crash & Build:
Destruction and creation. To evolve we must first tear down the established concepts

that bind us. Respect the creator's intentions and maximize the characteristics of the work. Matching people and works through two-dimensional and three-dimensional space.
We present technically aesthetic, peerlessly unique creations alongside their cultural and historical backgrounds.

地図/Google map

ABOVE : FLOATING ROOM BELOW : CONTEMPORARY

会社名:株式会社リフト
設立:平成 5 年 11 月 3 日
本社住所:〒150-0034 東京都渋谷区代官山町 16-5 アドレスガーデン代官山 101
電話:03-3780-6820
fax:03-3780-6826
e-mail : liftdaikanyama@lift-net.co.jp
代表取締役:角田 正弘
資本金:20,000,000 円
業種:輸入衣料、雑貨、ホームデコの販売
主な輸入国:フランス、ベルギー、イタリア
取扱ブランド: CAROL CHRISTIAN POELL, m.a+, Archivio J.M. Ribot, Rick Owens, Ann Demeulemeester, Ann Demeulemeester - Serax, The Viridi-Anne ....

Philosophy

弊社は1993年より代官山にて輸入衣料の小売販売を行っている会社です。世界中からオリジナリティー溢れた商品を探し出し、その背景やコンセプトを深く掘りさげ紹介させて頂いております。又、同時にファッションを販売する店としてのあり方、存在理由を追求し文化、教養としてのファッション を広い世代にアプローチしていく事を目的としています。消費する事だけのファッションではなくそこから 学び、売り手も買い手も共感しあえる、そんな店作りを目指しております。

Company name:Lift Co.,Ltd
Established in:3rd,Nov,1993
Address : Addressgarden Daikanyama101, 16-5 Daikanyama-Cho, Shibuya-ku, Tokyo 1500034, Japan
tel : 03-3780-6820
fax:03-3780-6826
e-mail:liftdaikanyama@lift-net.co.jp
CEO : Masahiro Tsunoda
Capital : 20,000,000 yen
Type of trade : Retail trade.
Main brand : CAROL CHRISTIAN POELL, m.a+, Archivio J.M. Ribot, Rick Owens, Ann Demeulemeester, Ann Demeulemeester - Serax, The Viridi-Anne ....

Philosophy

Our Daikanyama based company been in retail trade since 1993. We carry goods that we find through the world in touch with the time we live in. With the collaboration of various of artist and designer, we propose new styles and fashion concepts. We also focus on discovering new creators with originality. Our most is: pursue originality and challenge perceptions.

LIFT TERRACE

1993年11月にLiftの一号店を代官山にオープンして以来、常に美を学び、追求し、人々のライフスタイル に働きかける事をベースワークとして今日に至っております。 アプローチのメソットとして、衣服を軸に置く事で、美の定義をダイレクトに体感して頂く。また、デザインやマテリアルの物語を紐解き、直感と体感にダイレクトに訴えかけるという手法にてその世界観を提案し続けています。創業当時はニューヨークの作家さん達との出会いからリフトのプロジェクトがスタートしました。バブルカルチャー崩壊後に訪れたニューヨークでは若手の作家達が、自由な発想で作品を発表しており、リフトでは プロダクト(完成品) より感性をいかにして紹介できるかに着目し、有名無名に限らず発想に投資する思い で、少しづついろいろな作家さんの作品を店舗にて販売する事から始まりました。95年頃からは発掘先のフィールドをニューヨークからヨーロッパに移し、発想と質がバランスする作品を探 し出すことになります。96年頃からは発想豊かな作家達が世界にあふれ出します。何かが変わる (進化する) 瞬間でした。その音に耳を澄ませると、様々な出会いの Happening が始まりました。 アントワープをベースとする王立アカデミー出身デザイナー達の仕事が新しい風を運んでくれました。その風を素直に運ぶ。新たな始まりは新たな視野へと繋がります。決定的な出会いの瞬間は CAROL CHRISTIAN POELL の作品との出会い、この偶然の出会いは後のリフトへ大きな影響を与えてくれる事となります。また、Maurizio Altieri 氏との出会いも2000年以降のファッション感に大きな影響を与える事となりました。“進む時間と掘り下げる時間” これは物の開発に関係する時間のベクトルです。構築する事で前に深く進む時間と、前方に進む時間。これらを定義し、視界から訴えかける。リフトのステップはこの認識を経て、さらに加速的に空間を通じた提案 (ものの本質をスポイルしない為の方法) を試みるようになります。アートの内面に存在するものを形にして表す。この描写の方法はフィールドに垣根なく存在しているはず。この築きの元、現在のリフトの方向性が確定されました。

Ever since we opened our first Lift store in Daikanyama in November 1993, we have continued to study and pursue aesthetics, and our primary work has ever remained an effort to influence the lifestyles of others. By centering our approach around the axis of clothing, we invite the viewer to directly experience our framings of “beauty.” In addition, we continue to proffer our own world view by unraveling the story of design and materials and directly appealing to intuition and experience.
At the time of its founding, the Lift project began with encounters with New York writers. In New York, which I visited after the collapse of the bubble culture, young creators were presenting their works with free, unfettered ideology. At Lift, we focus on showcasing sensibilities rather than products (finished pieces). With the intention of investing in ideas, and to go beyond the distinctions of famous and unknown, we started by gradually selling the works of various artists at our stores.
From around 1995, we moved our field of excavation from New York to Europe, searching for works that balanced ideas and quality. And starting in 1996, our world was flooded with creative artists. This was a global moment of change (evolution). By carefully listening to these rhythms, we were fortunate to experience a variety of meetings. The work of designers from the Royal Academy based in Antwerp brought a fresh breath of air. We have striven to faithfully carry this breath with us. New beginnings lead to new perspectives. Our deciding moment was a chance encounter with the work of CAROL CHRISTIAN POELL. This serendipity has had a great influence on the trajectory of Lift through the years. Also, an encounter with Maurizio Altieri had a major impact on our conception of fashion itself since 2000. “Time to progress, and time to delve.” These are the time vectors of creation.Time for deepening and broadening through building, and time for pressing onward. We define these axes, and appeal to them through visual presentation. Through these realizations, Lift’s approach is to strive for presentation that accelerates through time and space while not spoiling the essence of the ideas at hand. We aim to bring form to the ethereal inner substance of art. This sort of depiction surely exists, independent of the barriers of genre and field. Our perseverations to this end have cemented the current directionality of Lift itself.

Step of Lift / Chronology /

2021年2月
Lift DAIKANYAMA オープン
2018年2月
ANN DEMEULEMEESTER 旗艦店オープン (Lift étage内)
2018年2月
Lift étage リニュアルオープン
2017年5月
m_moriabc 日本で初のアンバサダーとして展開開始
2010年8月
Lift étage リニュアルオープン (ギャラリースペース併設)
2008年8月
新宿伊勢丹メンズ館2階コーナーショップ展開開始
2005年9月
The circleがLift positionとして再オープン
2004年2月
Lift étage オープン
2000年8月
Lift écru オープン
1995年12月
The circle オープン
1993年11月
Lift オープン

Step of Lift / Chronology

Feb, 2021
Lift DAIKANYAMA is opened.
Feb, 2018
ANN DEMEULEMEESTER flagship shop is opened. (in Lift étage)
Feb, 2018
Lift étage is opened.
May, 2017
m_moriabc First ambassadors in Japan to start rolling out.
Aug, 2010
Lift étage Renewal opening. (with gallery space)
Aug, 2008
Corner shop on the 2nd floor of the Shinjuku Isetan Men's Building begins to develop.
Sep, 2005
The circle reopens as Lift position.
Feb, 2004
Lift étage is opened.
Aug, 2000
Lift écru is opened.
Dec, 1995
The circle is opened.
Nov, 1993
Lift is opened.