When a new store is opened it feels really tense. It is because all factors include interior, collection, selection, music, art and direction have to be the best fusion in the space. This is judged by various viewpoints. However it is rarely match what you think it is "beautiful" and what you think to be "own". As the store, creating intentional "common point" has to be proposed to the public.
Recently it seems an idea of store is being swallowed to one enormous torrent. To be found in inevitability of commercialism is to improve the consumption level by raising convenience. It is based on my personal opinion but Rationalism take root in the basis and the market is established on top.
Following renovation we thought about several things;
First thought is "What and how we want to do?". Then the answer goes to "Person to Person". It is actually continuation of what we have been doing since we started but it has to use correct word to speak product value. We think it is very important to show our own individuality as store. To find the additional value, it has to seek the real value and to gives right direction with our solid knowledge. This philosophy leads the reason why people want to own and use long term.
CAROL CHRISTIAN POELL, LABEL UNDER CONSTRUCTION, m.a+ and all other creators have extremely unique individuality with utmost work. From their hand, it doesn't remain at just making clothing but it has same value of craft art pieces. They spend a huge amount of time to do research and to actually make product is not easy process. It seems they live half-year for ten years. We never sell such product through Internet and we only serve the product to people who visit the store. Therefore we need the place for make communication. Everything tends to be shaped into small under these fastest economic situations and this renovation step out the mainstream. But isn't good thing to go against with the stream? We believe it is great individuality.
When we are running the store we deeply feel it is really important to make relationship with people who all related to store.
新しい店が誕生する時、本当に緊張します。インテリア、コレクション、セレクション、音楽、アート、ダイレクション、すべてがその空間においてベストな融合をしなければいけないからです。しかもそれは様々な視点により判断されます。何かを見て"美しい"と思う価値観 "入手したい"という価値観は必ずしも同じではありません。店としては意図的な"共通点"を作り提案しなければならないのです。
昨今、店というものの考え方が一つの奔流に飲み込まれているように感じる時が多々あります。コマーシャリズムという必然の中で見出されるのは、利便性を上げる事で消費ペースを向上させて行くということです。合理主義が根底に根付き、その上にマーケットが存在しているように思います。(経済の専門家ではないのであくまでも個人的な感覚によるものです。)
今回のリフト・エタージュのリニューアルについて私達はこんな風に考えました。
まず最初に、何をしたいのか?です。そしてそれはどのように?出て来た答えは "人から人へ"という事でした。それは今迄リフトとして行って来た事の延長なのですが、ものの価値というのは正しい言語で正しく伝える。そしてそこにプレゼンターとしての個性が存在するという事が大事だと考えます。店は流通の場、そこに付加価値を見出すには、本物を追求し、ご案内して行く事。それがお客様に愛され続け、長く所有して頂くことであり、私達の勉強がキチンと反映される事だと思います。
CAROL CHRISTIAN POELLを始め、LABEL UNDER CONSTRUCTIONやma+等、本当に個性的で信じられないような仕事をしているクリエーターの方々が生み出す物は、洋服という域にとどまらず、工芸品に近いプロダクトとしての価値を兼ね備えています。彼らが、膨大な時間を費やし、研究を重ね、プロダクトにしていくプロセスは並大抵の事ではありません。半年で10年分生きているんではないかとさへ感じさせます。私達は、こういったプロダクトを決してwebで販売したりはしません。店に来て頂いた方々としっかり話をしてご購入して頂きます。その為の場所が必要なのです。この時代、全てが縮小傾向の中で、時代に反してるという言葉をよく頂きます。でも時代に反する事は良い事ではないでしょうか?
少なくともそれも立派な個性だと思っているからです。
店を営む事、そしてそこに関わる方々との繋がり、とても大事にして行かなければいけない事だと改めて感じています。
Each Hand Portrait copyright belongs to the following;
CAROL CHRISTIAN POELL / UNITED NUDE / REINHARD PLANK / DRIES VAN NOTEN / ANN DEMEULEMEESTER /INES KAAG & DESIREE HEISS BY BLESS / KIMINORI MORISHITA BY 08 SIRCUS / SYBILLE WALTER & SAMUEL DRIRA BY ENCENS / JAS MB /MAURIZIO AMADEI BY m.a+ / STEPHAN SCHNEIDER / INCANATION / RUGGERO GUIDI BY GUIDI / DAMIR DOMA / GIORGIO BRATO / ISSEI AND SUSANNA BY LUMEN ET UMBRA / CORNELIAN TAURAS TEAM / TOMOAKI OKANIWA BY THE VIRIDI-ANNE / YOKO ITO BY INDIVISUAL SENTIMENTS / MIHARA YASUHIRO / OLIVIER THEYSKENS BY MONIKA BIELSKYTE / ALESSANDRO TINELLI / GUSTAVO LINS / ALEXANDER FIELDEN / RYUSAKU HIRUMA BY SAK / RICK OWENS / LUTZ / LUCA LAURINI BY LABEL UNDER CONSTRUCTION / LOST & FOUND / MUÑOZ VRANDECIC